Cele i korzyści reklamy produktu

reklama
Reklama - zdjęcie znalezione na stronie Pixabay.com

Współczesna reklama jest uważana za doskonałe źródło dochodu i jest obecna praktycznie wszędzie. Cele reklamy są jasno określone, a ich pomysłodawcy ze wszystkich sił starają się je zrealizować. Reklama nie tylko informuje, przekonuje, edukuje i wspiera sprzedaż. Dzisiaj także pomaga budować wizerunek marki, sprawiając że stanowi ona konkurencję dla pozostałych firm. Współczesne ogłoszenia i teksty reklamowe przede wszystkim związane są ze zjawiskiem perswazji, które ma na celu przyciągnięcie jak największej ilości potencjalnych klientów.

Bez wątpienia zjawisko perswazji jest ściśle związane z pojęciem manipulacji, które ma negatywne znaczenie. Perswazja ma na celu przedstawienie potencjalnemu klientowi produktu, dając przy tym możliwość wyboru. Manipulacja zaś próbuje przekonać klienta o tym, że dany produkt jest mu niezbędny do życia i koniecznie musi go nabyć. Niestety współczesne reklamy bardziej przypominają ten drugi wariant sprawiając, że odbiorcy przestają wierzyć w dobre intencje tego typu komunikatów.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*